donderdag 19 mei 2016

Wanderlust


Hoi lieve lezer,

Twee jaar geleden kwam ik voor het eerst in aanraking met het concept Wanderlust. Ik en een goede vriend waar ik toen mee omging wisten direct dat het perfect bij me past. Sommige mensen zijn een echt huismus, mijn beste vriend bijvoorbeeld. Hij vind reizen en weg van huis zijn niks, terwijl ik het tegenovergestelde heb. Als ik thuis kom heb ik heimwee naar vakantie in plaats van andersom. Ik wil de wereld zien, reizen en dingen meemaken.

De definitie van Wanderlust, wanderlust is a strong desire for or impulse to wander or travel and explore the world. Vertaald komt dit erop neer, Wanderlust is een sterk drang of verlangen hebben om te reizen en de wereld te ontdekken. Ik vind het heel interessant, bij mij is dit verlangen zo normaal dat ik me niet kan voorstellen hoe het is om niet de wereld te willen ontdekken. Ik wil alles zien en als ik even niks te doen heb ga ik nadenken over alle plekken waar ik ooit nog naar toe wil.



bron


Op mijn visionboard van dit jaar is mijn wanderlust obsessie ook goed terug te vinden, de vlag van de UK en de USA staan erop samen met een quote van J.R.R. Tolkien staan erop. "Not all those who wander are lost".

De quote vind ik persoonlijk erg goed op m'n eigen leven slaan. Mijn obsessie met wanderlust, mijn liefde voor boeken en mijn zoektocht naar mijn plekje in de wereld. Deze dingen slaan denk niet alleen op mij maar zijn denk ik bij heel bekend.

Deze zomer ga ik naar Amerika, echt een droom voor me die uitkomt. Moet eerlijk zeggen dat ik zelden zo veel zin in iets heb gehad. Word overigens nog een leuke challenge om voor die periode artikelen te hebben, ach ja lekker vooruit werken en hopen dat jullie het niet erg vinden als er af en toe wat minder artikelen zijn. Ik ga weer lekker off topic, terug naar Wanderlust.

Ik ben benieuwd of er andere mensen zijn die ook zo veel wanderlust hebben als ik. Als ik een lijst zou mogen maken met alle plekken waar ik ooit nog naar toe zou willen dan zou hij zo lang zijn dat ik beter een lijst kan maken met plekken waar ik niet naartoe zou willen.


Hebben jullie ook wanderlust of ben je een echt huismus? Let me know wat jou ervaring is!

xx Saar



Geen opmerkingen:

Een reactie posten